7 Ocak 2010 Perşembe

Mutfakda Matematik Var



Tabii ki, mutfakta çocuğu işin içine katmak çok güzel bir oyalama yöntemi. Fakat, biliyor musunuz mutfakta basit matematiği kullanarak ona öğretebileceğiniz ne çok şey var. Pişirmenin matematiği çoğu zaman farkedilmiyor. Tabii ki çocuğun yaşına göre değişiyor. Şöyle örnekler verilebilir. En küçük çocuklar için buzdolabına birşeyler yerleştirirken sürekli matematik kullanılabilir. "Bir tane salatalık ver, iki tane biber al. Burda 4 tane domates var". "Kaç tane portakal sıkalım?" Cevap vermese bile öğreniyor. Bulaşık makinasından tabak verirken de sayabilirsiniz. Biraz daha büyük bir çocuğun unu ölçtüğünü düşünün, torbada kaç tane çikolata olduğunu tahmin etmesini istediğinizi, kaç kaşık şeker attığınızı beraber saydığınızı, mikserle kaç kere karıştırdığınzı da olabilir. Matematik'in bu kadar tatlı olabileceğini düşünür müydünüz? Ben bir süredir matematiği konuşmalarımızın içine sokuyordum. Gerçekten meyvelerini vermeye başladı. Bugün merdivenleri çıkarken Ela 7'ye kadar saydı. Matematik hayat içinde çok kullanılabilecek bir oyalama da oluyor.

Ekstra: Kuki'lerinizi pişirdikten sonra, aile üyeleri arasında paylaşmayı da çalışabilirsiniz, "1 anne için, 1 benim için, 1 baba için"... gibi. Şimdi de kesirleri keşfetmeyi yüklüyorsunuz!

4 yorum:

Belkıs dedi ki...

Hepsi uyguladığımız şeyler bizim de :) Şuan 10 ' a kadar sayabiliyoruz, 2 - 3 ve 5 rakamını tanıyoruz.

esay esin dedi ki...

mutfak için yaratıcı fikirler şimdiden not ettim sevgiler kolay gelsin::))

durununannesi dedi ki...

Bir an Duru'yu mutfakta hayal ettim de bu anlattığın gibi...2tabak kırıldı,3portakal ezildi,2 domates parmak sokularak delindi:)))

Ama çok iyi fikir.Ela'yada maşallah 7 iyi rakam:)

Eko Anne dedi ki...

Bigecim;
Güldürdün beni bu saatte ben de Duru'yu düşününce güldüm şimdi.. Kafasıyla buzdolabına falan dalabilir.