4 Ocak 2010 Pazartesi

Bebeklere Fısıldayan : Parmak Emme

Bebeklere Fısıldayan Kadının Sırları kitabında, Tracy Hogg parmak emme hakkında çok şey anlatır. Der ki; "Parmak emme oral stimülasyon ve kendi kendini sakinleştirme davranışının önemli bir formudur (sayfa 127). Hogg, parmak emmenin bizim yönlendirmemiz gereken birşey olduğunu savunuyor. "Unutmayın ki bu, bebeğinizin kendi bedeni ve duyguları üzerinde ilk kontrol kazanımıdır" diyor. Çocuğunuza kontrol ve başarma duygusu vermektedir. Bu durum hakkındaki en mükemmel şey "büyük insanlar" tarafından değil bebeğiniz tarafından kontrol ediliyor olmalısıdır. Bebek hazır olduğunda emmeyi bırakacaktır.

Ela hiç emzik emmedi. Ben de pek vermeye uğraşmadım açıkcası. Baş ve orta parmağını 2 aylıkken emmeye başladı. 7-8 aylık civarında da bıraktı. Ondan sonra emmedi.

Hogg'un tavsiye ettiği üzere, 6. ayla başlayarak parmaklarını uyandığında ağzından çekmeye başladım. İlk başlarda bunu kızım sadece parmak emerken yapıyordum. Bu çok nadir bir problem oldu çünkü çoğunlukla parmaklarını emmek yerine onlarla oynamayı tercih ediyordu. Daha küçükken, eğer o anda gerçekten ihtiyacı olduğunu düşünüyorsam parmak emmeye izin veriyordum. Ben bazen izin verip bazen ağzından çekerek sonunda bu alışkanlığı bıraktı. Her izin verdiğim durumda dikkat ettim her zaman aynı durumlarda parmak emmeye çalışmıyordu.

Bazı zamanlarda büyüse de parmak emmeye izin verilmeli. Çok yorgun olduğunda, parmak emerek kendisinin sakin ve sessiz kalmasını sağlayabilir. Eğer bir şekilde incinirse, parmak emmesine izin vermelisiniz. Bunu kısa bir süre yapıcak daha sonra tekrar oynamaya devam edecektir. Aynı zamanda her incindiğinde de parmak emmek istemeyecektir.

Eğer hayır derseniz, buna üzülecek ve daha çok yapmak isteyecektir. Bu nedenle izin vermelisiniz. Rahatsız veya sinirli hissettiğinde, onu tutup parmaklarını ağzından çıkarın ve ona "parmaklarına ihtiyacın yok" deyin. Ona sakinleşmek için kendinizi önerebilirsiniz, özellikle hala emziriyorsanız sadece meme önermek bile onu sakinleştirecektir. Çoğu zaman hissettiği tüm gerginliği unutacaktır.

Sizin yerinizde olsam takip edeceğim tek süre (ve bu çocuğunuzun bağımlı olduğu herhangi birşey için de geçerlidir) 9-11 ay arasıdır. Çocuklar bu aylarda objelere karşı duygusal bağ geliştirirler. Ela için o duygusal bağ bendim. Bazı çocuklar için bir battaniye, bir bebek veya kendi parmağı ya da emzik olabilir. Bu yaşda çocuğu çok dikkatli izleyip, bu duygusal objeye karşı çok güçlü bir alışkanlık geliştirmesini engellemelisiniz.

1 yorum:

SERRA dedi ki...

çok güzel bilgiler paylaştığın için teşekkürler