23 Haziran 2010 Çarşamba

2 Yaş Çocuğuna Göre Dünya

2 yaş civarı kızım beni ayaklarımın üstünde tutuyor. Söylemelim ki şu anki aşaması şimdiye kadar olan en güzel aşama bence. Sonunda konuşmayı anlamlı şekilde çözmeye başladı, süper bir espri anlayışı var ve hala tanıdığı en süper insanın ben olduğumu düşünüyor.

Sanırım bu yaşın bu döneminden bu kadar çok hoşlanmamın sebebi sonunda birşeyleri halletmeye başladığımdır. Eğer yeni annelerin bilmesini istediğim birşey varsa o da, bu yaşdaki çocukdan ne beklememiz gerektiği aslında daha çok 2 yaş çocuğuna göre dünya.

Yani işte burda... "2 yaş çocuğuna göre dünya". Bilmeniz gereken herşey, bilmeye ihtiyacınız olan herşey ve bildiğinizi sandığınız ama sadece kendinizi kandırdığınız herşey..

2 yaş çocuğunun gözünden dünya..
1) "Hayır", benim sözlüğümde çok kabul edilir bir sözcük. Fakat, sizin kullanmanız için uygun bir sözcük değil malesef.

2) Bana bir çubuk kraker vericekseniz, herhangi bir çubuk kraker veremezsiniz. Daha önce açılmış bir paket olduğunu bilsem de, vereceğiniz henüz AÇILMAMIŞ olan paketden olmak zorunda. Ve en alttakilerden biri olmalı, bir de kırılmış kraker yemem. Üsttekiler benim için yeterince iyi değil. Onları babama sakla.

3) Bugün tabağıma koyduğunuz fındıkları yedim diye çok heyecanlanmayın. Emin olun ki bir daha tabağıma fındık koyduğunuzda, fındık insan nesli için en iğrenç gıdaymış gibi teker teker yere atacağım.

4) Klozetin tamamen iğrenç olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Fakat ben, bunun aksine çok cool olduğunu düşünüyorum. Sifonu da oraya tırmnıp çekmeye bayılıyorum... Seni uyarıyorum.. Benim için hiç farketmez rahatlıkla elimi sokup karıştırabilirim.. Onca su nereye gidiyor zaten merak ediyorum.. Klozet adaptörü de benim adaptörüm, istersem sarılırım, istersem odama götürür beraber yatarım. Bir de evde ilgi çekici olduğunu düşündüğüm başka şeyler de var. Fırının altındaki bölme, çöp kutusunun içi, kuş yuvası, yatağınızın yanındaki dolabın en üstü. Buralara ulaşmam an meselesi.

5) Evde çıplak koştuğumda harika oluyor. Sen çıplak koşarsan harika olmaz ama.

6) 100. kere söylüyorum bana bir daha elindeki yiyeceğin yarısını bölüp verecek misin. Eğer bana muz veriyorsan tüm ver. Aynı kural peynir, krakerler için de geçerli... bana yarım kraker vermek kabul edilmez. Lütfen arkanı dönüp yarıya keserim diye de düşünme.. Küçük bir çocuk olabilirim ama aptal değilim. Yarımdan anlıyorum. Şimdi anlaştık mı? Tamam.. hadi bakalım denemeye devam et.

9) Üzgün olduğumda oraya oturup neye ihtiyacım var veya ne istiyorum anlamaya çalışmanı bekliyorum. Aşağıda bana sorman gereken sorular var:

--karnın ağrıyor mu?
--susadın mı?
--acıktın mı?
--yorgun musun?
--Sarılmak, öpüşmek ister misin?
--korktun mu?
-- çişin geldi mi?

Bunları artırabilirsin, yaratıcılığını kullan.

Yine de hıçkırarak ağlamaya devam edebilirim... belki kontrolsüzce.. belki anlaşılmaz bir sözcüğü mırıldanarak... Sadece tahmin etmeye devam et ve bir yerde sesini duymaktan yorulduğumda, istediğim şeyi gösterebilirim ve sen de gidip onu bana getirebilirsin, olur mu?

10) Benim olan şey benimdir. Anladın mı? Paylaşmamı bekleme. Tamamen düşünceli ve cömert olmamı bekleme. Oyuncaklarım benim oyuncaklarım başka kimsenin değil. Oyun arkadaşımın olması benim fikrim değildi.. senin fikrindi. Sırf sen oyun grubundaki anneleri seviyorsun diye benim hep süper davranmam gerekmiyor. Ben 2 yaşında bir çocuğum. Kaba ve bencil olabilirim, dünya BENİM etrafımda dönüyor.. başka türlüsünü bekleme.

11) Sürekli seni şaşırtacağım. Eğer bana karşı iyi olursan.. ama iyiden kastım SÜPEER DÜPEER iyi...belki tuvalete çişimi yaparım. Ama bilmen gerek ki her gün de yapmayabilirim. Evet, mucizelerin her an olmasını beklememek lazım.
Bir çok gün, seni bütün gün benimle takılmaktansa trafiğin ortasına kendini atmak isteyecek kadar rahatsız etme hakkımı da saklı tutuyorum.

12) Su nereye dökülürse dökülsün israf edilmemelidir. Ben suyu heryerden içerim. Yerden, halıdan, masadan, senin bacağının üstünden. Bana karışamazsın. Ben suyu harcatmam.

13) Tuvaletimi istersem balkona yaparım, istersem tuvalete. İstersem tutarım, istersem yaptıkdan sonra söylerim. Bu arada istediğim yere tırmanırım bana sakın çıkma deme. Çıkmadan nasıl bilebilirim nasıl biryer olduğunu. Bu büyükleri anlamak çok zor.

7 yorum:

durununannesi dedi ki...

Ne güzel analiz etmissin.bitmesin diye okudum
.çok güzeldi:) çok güldüm. İyi bakın kendinize
öptük çok.

senay c dedi ki...

süper bir yazı olmuş. çok beğendim:))ve çok güldüm okurken. tuvalet ve çiş meselelerine +1 bizden. --ister söylerim,ister söylemem, ben yaparken odamdan çıkın,ben yaparken bana bakmayın. tuvalete yapmadığımı biliyorum. altıma yapmak istiyorum. cıkkkk bez bağlatmam.nereye istersem yaparım . Ama tuvaleti ben temizlerim. tuvalet fırçasıyla küveti de temizlerim. sana yardım ediyorum daha ne istiyorsun:))))

sanberk dedi ki...

süpersin ya:)seninle tanışmıyoruz ama ben sana yazma şekline bayılıyorum.Ne kadar güzel yazmışsın bu kadar değerli bilgi bu neşeli şeklinde nasıl yazdın:))))))).Yazılarını okuduktan sonra çocuğun yaramazlık ve sinirli halleri şimdi daha rahat kabul ediyorum,annelikten daha çok zevk almaya başladım.Sana teşekkür etmek istiyorum.

ZeyNes dedi ki...

Bir uzaylıyla yaşamak daha mı kolay olurdu sanki :)

elif ada dedi ki...

Peki bizim haklarımız, bizim gözümüzden dünya ne olacak küçük hanımlar? Anladık patron sizsiniz. Gel gör ki bu işçiler, işi bırakırsa sizin patronluğunuz kalmaz. Umarım farkındasınızdır. Yini de o dombili ayaklardan ısırıldınız

Adsız dedi ki...

Harikasın Esra yine süper bir yazı döktürmüşsün :)) çok güzel anlatmışsın.
Benim kızım 20 aylık,geleceğimize ışık tuttuğun için sağol :) şimdiden bazı maddeler bizde de aynen mevcut demek ki sırayla geliyorlar :)))
Çok güldüm çok öpüyorumm.

Eko Anne dedi ki...

Bigecim;
Biz de sizi öpüyoruz. Senin de başında benimkinin aynısı var biliyorum. Bu macera bitmez.

SENAYC
Sendeki de az değilmiş.. Kolay gelsin valla:)

Sanberk;
Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için..

Neslihancım;
Ben de biraz öyle düşünüyorum. En azındn uzlaşmaya çalışabilirdi.

Umurcum;
Grev yapsak işe yararmı.

Chido's;
Teşekkür ederim. Aynen sırayla geliyorlar ve gittikçe artıyor.. Sana da kolay gelsin..