21 Haziran 2010 Pazartesi

Vayyy.. 3. Trimester..

Zaman nasıl geçiyor anlamak zor. Muhteşem 2. trimester sonunda bitti. Gerçekten düşündüğüm kadar güzel ve rahat geçti. Hareketlerim hızlı, enerjim yüksekti. Bol bol gezdim. Ama bu da bitti. Bu hafta 27. haftamdayım ve 3. trimester'a merhaba dedik. Bu merhaba ile birlikte Ela'nın da çılgınlığının artması da birleşince enerjimde ciddi bir azalma oldu. Antalya'ya geldiğimden beri kilo aldımmı bilmiyorum ama hala kendimi ağır hissetmiyorum. Hala yatakta düz yatabiliyorum ki bu bana acaip geliyor çünkü Ela'ya hamileyken 21. haftadan sonra dik yatmak zorunda kalmıştım. Şimdi anlıyorum ki hızlı kilo almamın bunda çok etkisi varmış. Hamilelikte hiç de ekstra kilo almanıza gerek yokmuş. İşte toplam 3 kilo aldım ve bebek normal ölçülerde büyüyor. İddia ediyorum hamilelikte iştah bile psikolojikmiş. Ahh keşke birinci hamilelikte bu bilinçde olsaydım. 22 kilo nasıl almışım inanamıyorum. Şimdi alt sınırı zorlarken o zaman da üst sınırı zorlamışım. Kendime hiç durak vermemişim. Şimdi o kadar iştahım da yok. Normal öğünlerde birşeyler yiyorum, kalkıyorum. Aralarda meyve yiyorum ve tatlı hiç yemiyorum. Bu kadar; hiç başka birşey yapmaya gerek yok. Bu sefer doğumdan sonra bu kiloların hepsini vericem, çok kararlıyım.

Enerjimi bitiren bir faktör de Ela. Tuvalet eğitimimizle ilgili kaosumuzu sonra yazıp yardım istiycem, şimdi şikayet edicek bile enerjim yok. Yine de Antalya'da (sıcağa rağmen) zaman daha rahat geçiyor, çünkü Ela'yı denize, bahçeye veya parka atıyoruz o zamanlar rahat ediyoruz ama inanın ki evde 3 kadın (ben, annem ve kuzenim) Ela ile zor başediyoruz. Uyumamak için tuvaleti kullanması, tuvaletini istediği zaman tutması istediği zaman yapması ve inadı dışında bir problemimiz yok..

Elondor dün gece otururken birden paldır küldür, takır tukur birşeyler yaptı ve sanırım yerine yerleşti. Karnım çuval gibi şekilden şekile girdi ve durdu. Ela çok hızlı hareketler yapardı karnımda ve sürekli tekme atardı. Elondor çok ağır ve tok hareketlerle sanki bütün vücudu ile kıvrılarak hareket ediyor. Hamileliğin başından beri çok çok farklı iki hamilelik yaşadım ve şimdi eminimki Elondor Ela'dan çok farklı bir çocuk olucak. Umarım Ela'yı mumla arayacak şekilde farklı olmaz. Napalım ikisi de sağlıklı olsun da halledicez.

Şeker testinden de aklandım çok şükür. Şu an hamilelikte ilgili tek problemim ara sıra tansiyonumun oynaması ve demir eksikliğinden dolayı bazen olan çarpıntılarım. Şimdi kalan 3 ayımda umarım durabildiğim kadar çok dimdik ayakta ve enerjik dururum. Bu son ayların yaza gelmesi biraz moralimi bozuyor ama zaman çok çabuk geçiyor. Bu dönemin de keyfine bakmaya çalışacağım.

1 yorum:

ZeyNes dedi ki...

Her açıdan harika gidiyorsun Esracım:)