12 Haziran 2011 Pazar

35 Aylık Ela ile Süt Gerçekleri



3 yaşına yaklaşan, bebeklikten çıkıp küçük bir çocuğa dönüşen bir kızım var. Hala annesini emiyor. Hem de her gün. Ece doğduğundan beri emmek isteğini artırdı. Şu an hergün 1 kere meme emiyor. Etraftakiler kızıma sürekli, ''Sen büyüdün, yeter artık'' falan diyorlar. Hepsine kızıyorum, ''nasıl isterse öyle yapar siz karışmayın'' diyorum. O annesinin sütünü istediği kadar alabilir, onun hakkı. Ece'nin de. Çocuklarıma karışılmasına gerçekten sinirleniyorum. Hiç emzirmeyen insanın da kendi seçimi, uzun süre emziren insanın da. Ben bu deneyimi yaşamakdan memnunum.

Neyse ben aslında eğlenceli birşeyler anlatıcaktım. Konuya dönelim. Ela kocaman, aklı başında ve ağzı bol laf yapan bir çocuğa dönüştüğü için, aramızda öyle her anneye nasip olmayacak konuşmalar geçiyor. Sütle ilgili gerçekleri küçük bir çocukdan öğrenip emin oluyorum..
İşte bazı örnekler ve Ela ile yaptığım süt deneyleri:
Ela artık bir profesyonel;

* Ece'den sonra Ela'yı emzirerek sütümü artırdım ben. Ece daha küçükken Ece'yi emzirdikten bir saat sonra Ela'yı emziriyordum. Ve sütüm görünür şekilde arttı.

* Pompa yeteri kadar süt çekemez. Bazen sütümü sağdığımda 30 cc süt çıkar. Ela'yı çağırıp emziririm. Ela bu çıkmayan sütün üstüne bir 10 dk daha emer. ''Var mı kızım süt'' derim. ''Var annecim'' der. Sonra bitince ''bitti anne, hepsini çektim'':) der. Yani çocuk emdikçe süt gelir.

* Süt bitince bittiğini haber verebilen bir çocuk süper oluyor. Bazen emerken ''Anne süt gelmiyor ama dur biraz daha emeyim gelir'' diyor. Şaka yapmıyorum. Artık bu konuda prof oldu. Biraz daha emiyor, ''hah şimdi geliyor'' der. Ve biraz daha emip yine bittiğinde söyler. ''Hepsini çektim''.

* Emdikten sonra ''Anne çok rahatladın mı?'' diye soruyor. Yani süt birikirse, canınız acırsa birebir diyebilirim. ''Evet kızım'' derim. ''Ben emmesem napardın dimi?'' der.

* Çok komik ama sağmayı resmen biliyor. Emerken alttan üstten bastırıp daha çok süt getirtiyor.
* Bir gün ''Anne sütün tadı acı'' dedi.. ''Öyle mi?'' dedim. Belki de bu ay civarında tadı değişiyordur. ''İstersen bırak'' dedim. ''Dur bi bakııım'' dedi. Biraz daha emdi. '' Hah şimdi düzeldi, senin sütün oldu'' dedi. Çok ilginç bir deneyim.

Yani Ela sütle ilgili bana çok şey öğretti. Ve hem o onun yaşındaki çocukların çoğunun yaşamadığı şeyleri yaşıyor hem de ben çok değişik şeyler yaşıyorum.
Evet hem Ece hem de Ela emiyor. Ama Ela'nın tekrar emmeye başlaması bizim için çok değişik oldu. Süt veya emzirmeyle ilgili başka soracağınız birşey varsa Ela'ya sorabiliriz.


16 yorum:

Benden Bizden dedi ki...

prof olmus cidden ela! emziren annelere link gonder bence, tartismalara son nokta konur boylece :) son fotoya bayildim, ikisine de masallah.

sanberk dedi ki...

harika harika harika.Mühtiş:)

sanberk dedi ki...

Canım etraftakilere ben de kızdım uzaktan oalra ne ya sanki onları mı emcek çocuk.Bence harika bir ley yapıyorsun.Oğlum emmediği için hep üzüldüm ve hala içimde eksikliği hisediyorum.Bir sen popayla sağıp verdim çok şükür bir yaşa kadar anne sütü aldı.ama sütüm kesilmeye başlayınca ikinci çocuğu yapmak istiyordumki oğlum tekrar annesütü almaya başlasın diye.Bence yaşadığınız olay inanaılmaz bir duygu.Artık iki kız birlikte kesersin ama bunu şimdi düşünmeni gerk yok.doya doya alsın anne sütü yavrular o onların hakkı.

sanberk dedi ki...

acı süt konusunda olabilri canım.Meme ucunda önceki emzirmeden kalmış olan sütün tadı biraz değişiyor olabilir.Bunu Elaya sormak lazım:)

Fatma dedi ki...

Çok güzel:)

Ahu dedi ki...

Eminimki muhtesem bir deneyim. Yazini okurken hem cok duygulandim hem de cok guldum. Anne cocuk arasindaki en muhtesem baglardan biri emzirmek. Etrafa karsi guclu durusun icinde cok tebrik ediyorum.

Sevgiler

Ahu & Mumu

Hande dedi ki...

2 yaşındaki kızını hala emziren biri olarak destekliyorum Elayı..benimki de bazen süt sıcak falan diyor..

ÇokBilmiş dedi ki...

Kızım 21 aylık, bıdır bıdır konuşuyor ama süt konusunda henüz yorum yapmadı. Sağ göğsüm yara ve doktor emzirdiğim sürece iritasyonun geçmeyeceğini söyledi. Bazen bırakmak zorunda kalabileceğimi düşünüyorum ama sonra senin yazılarını okuyunca imreniyorum; belki bir 3 sene daha yaralı meme ucumla emzirmeyi başarabilirim diye düşünüyorum. İdolumsün :)

banushka dedi ki...

:)) yorumlar hiç hiç yabancı değil bana... Ada doğduktan sonra 4. günmüydü neydi, acayip şişmiş durumdaydım. Pompa da yok... Annem halime pek üzülüyor, bir baktım o güne kadar Mira'ya sen dana kadar oldun bırak memeyi diyen kadın, Mira'yı kızım git biraz anneni em diye ikna etmeye çalışıyor. Bizim kız da domuz ya, yok istemem diye inat ediyor. Pek komiklerdi...

Unknown dedi ki...

Ela 16 aylıkken ve emerken, Ege'ye 3 aylık hamileydim. Aklımda hep sen ve banushka vardı ve ben hamileyken emzirmeye devam ediyordum. Sonra emzirirken karnıma kramp girmeye ve göğüs uçlarım aşırı acımaya başladı. Doktorum da erken doğum riskine girme deyince mecburen Ela'ya durumu dilimiz döndüğünce izah edip, emmeye elveda dedik.

Şİmdi 8 aylık hamileyim ve Ela emmese de memeye düşkün. Gelip gidip seviyor, bir iki çekiyor hatta. Süt filan gelmiyor tabii. Ege doğduğunda ne olacak, onu emerken görünce ya da belki özenip şimdiki gibi çektiğinde süt gelince ne yapacak bilmiyorum. Ama aradan 6 ay geçtikten sonra, 22 aylık olduğunda tekrar emzirmeye dönmeli mi bilmiyorum. Şimdiden bu olasılığı düşünmek de garip, ama yazıyı okuyunca aklıma düştü.

Doktorumuz eminim emzirme diyecektir. Geriye dönüş olur vs. diyerek. Ama benim annelik halim bu durumda çok ikilemde kaldı doğrusu.

Eko Anne dedi ki...

Dağlar kIzı;
kendi haline bırak şekerim. Anneliğin sana anlatıcaktır. Bu işler doktorların dediği gibi doğru ya da yanlış değil. Herkesin kendi dinamikleri var. Ela tekrar emmeye başladığında 26 aylıkdı. Ve çok mutlu. Ben çok önemsemiyorum doktorların laflarını. İçimden gelen neyse onu yapıyorum. Sağlıkla doğurursun inşallah

Unknown dedi ki...

içime su serptin. birinin böyle demesine ihtiyacım varmış:) du bakalım ne olacak...

Isil Simsek dedi ki...

Cok komikler di mi, Defne de yapiyor bunlari. Bazi sabahlar, Derin butun gece emdigi icin sut mut kalmiyor. Defne de sadece sabahlari emiyor artik.Bazen, hadi, Defne sut yok, sen sonra em diyorum,"hayir, ben sut yapicam simdi" diyor :)

anne_ss dedi ki...

merhaba. nurti den biliyorum sizi.yazıdan çok etkilendim. emzirme hususunda benimde sıkıntılarım var.meryem 16 aylık ve züleyha 1. züleyhanın her emmesinde çok ağlıyor. onu bırak bana ver diye.ne yapacağımı şaşırdım. günde 4 kez veriyorum. meryem çok fazla istiyor ama vermiyorum. bu yüzden kıskançlığı da arttı.her istediğinde versem ne olur bilmiyorum. doğrusu emme konusunu onamı bırakmalıyım ne yapmalıyım. bilmiyorum. yardıma ihtiyacım var.kafam karman çorman desem abartmış olmam.şimdi pek yazamıyorum, kızlardan dolayı.şimdiden teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Mrhba oğlum 31 aylık bende bebeği sütten kesme çalışan tab çevre tepkisi yüksek annelerdenim. Ama oğlum öyle mutlu ki kıyamıyorum . Şuan gece 03.59 interette araştırma yaparken sizi buldum gögüskeleri sıra ile kesme çalıştım sancı apru ht safhada 😀 tabi sizi okuyunca pzartetesi diyet başlayan hatunlar gibi bende öle olup hop meme verdim göğsümde vicdanımda sakinldi 😁😂😂 kendi bıaksn az tramva olmasın derdindeyim bazen çıldırma noktasına gelip haddim olmazken zaten bagııyorum oayrı sizin o makaleler varsa tek tek okucam burda bari üzmeyim dedim umarım dogru yoldayım birde diş çürüyor dediler diğer korkum o n dersiniz

Eko Anne dedi ki...

Bebeğinizin dişlerini ufakdan el fırçası ile fırçalarsanız hiçbirsey olmaz. Benim kızım 39 ay emdi. Küçük de 24 ay emdi.. Şimdi kocaman oldular ama dişleri çok iyi durumda. O bakımla ilgili bir durum. İnek sütü de içse eğer süt birikintileri kalırsa çürüme yapabilir. Dişlerine iyi bakın. Bundan sonra çocuklarla ve travmalarla ilgili daha çok yazmaya çalışacağım. Sevgiler.