8 Ocak 2010 Cuma

Ela'nın Babasından

Merhaba;
Ben Elanın babası olarak bu mobilya kesme bicme isine bi aciklama getirmek istiyorum :) Oncelikli olarak sunu belirtmek isterim ki esimin esprili yaklasimi sanirim disaridan bazen baya yanlis algilaniyor :) Isin ozune gelecek olursak aslinda yaptigimiz olayi sadece Elanin guvenligi icin esyalari modifiye etmek olarak algilamak yanlis olur. Cunku mobilyalarimizi kesip bicerken, yada bi kismindan kurtularak azaltirken , hem kalabaligin bizim uzerimize gelmesinin, hem Ela icin olusturduklari tehlikenin, hemde Elanin baktigi acidan bakmaya calistigimizda ne kadar rahatsiz edici oldugunu farketmemizin etkisi buyuk. Soyle bi ornek veriyim; Bence Ela bizim (yetiskinlerin) dunyamizda Guliver'in devler ulkesine gittiginde hissettigi seyleri hissediyor. Yani amac sadece onu tehliklerden korumak degil ayni zamanda olaylarin daha cok onun gorus seviyesinde gerceklesmesini saglamak, yada ona daha genis bir alan sunmak. Evet Ela her gittigi yerde bu imkanlarla karsilasmayacak ve bizde bunun farkindayiz. Ama neden kontrolumuz altinda olan bir yerde daha rahat ve guvenli yasamasin?

Yorumumun buraya kadar olan kismi biraz felsefi idi. Bundan yazacaklarim ise tamamen icgudusel. Ela'nın yaşında bir cocuga (bebek o hala ve sanirim hep bebek kalicak :) ) yapilmasi gereken yada yapilmamasi gereken seylerin oyle rahatlikla ogretilebilecegine inanmiyorum. Yani 18 aylık bir bebeğe elektrik prizine çatal sokmaya çalışmak tehlikelidiri anlatmak, anlatsanız bile anladığından ve kesinlikle yapmayacağından emin olmak bana gore imkansiz. Yada bizim yaşadığımız kazadaki gibi bir olayın olmasına o yaştaki bir çocuğu ikna ederek engel olmak imkansız. Kabul ediyorum bunları her çocuk yapmaz ama bunları yapmayan bir cocuk bile olsa genede bu tür olaylar bir kere oluyor ve olduğunda hissettiginiz tam olarak şöyle; Ben Elanın üstünde o dolabı gördüğümde hayatım boyunca (yaşım 33 ve çok şey yaşadım) hissetmediğim bir acı ve üzüntü hissettim. Bir daha böyle bisey görmektense evdeki her mobilyayı kapıya atabilirim, kesebilirim , yakabilirim :)

Uydu'dan NOT: Bakış açımızı çok güzel anlattığı için cocanın yoruma bıraktığı bu yazıyı post olarak yayınlamaya karar verdim..

2 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

Yakın zamanda ev kazası yaşamış biri olarak çok haklı ama şimdi biz süt almayalım mı sorusu geldi aklıma :)

Kadir ERDOGAN dedi ki...

Aslinda herhangi bi kizginlik ile yazmis degilim bu yorumu :) Her ebeveynin cocuguna yaklasimi ayni olucak diye bisey yok tabiki. Hic birinede dogru yada yanlis demek mumkun degil. Hepimiz cocuklarimiza en iyi sekilde yaklasmaya calisiyoruz ve bizim en iyimiz bu :)