28 Ocak 2010 Perşembe

İlk Kar ve İlk Tuvalet

Sabah karın yağdığını görür görmez attık kendimizi dışarı. Geçen sene çok minik olduğu için bu Ela'nın karla ilk tanışması. Bütün gün sürdü kar aktivitemiz. Bitecek bir eğlence gibi değil. Ben de onunla birlikte çok keyif aldım. Karlara yattık,kartopu oynadık.. Bir poşete oturtup Ela'yı kaydırdık. Kayak olayına da içi ısınsın dimi ama şimdiden.

Aktivitemizin sabahki bölümünü tamamen eğlenceye ayırdık. Ela çocuklar gibi eğlendi pardon çocuklar gibi eğlenen benim o zaten çocuk. Apartmandaki diğer çocuklara da kartopu atmaya başladı.
İyice üşüdükten sonra bu eğlenceyi dışarda bırakmaya gönlüm elvermedi ve bir leğene kar doldurarak eve getirdim. Ela'ya abuk subuk kardan adamlar yaptım. Aslında daha güzel de yapardım ama kendisi rahat durmadığı için amorf kardan adamlar oldu. Zeytini ve havucu da taktık. Kardan adamımız eriyince de Ela kardan adamın gözlerini yedi. Bir süre daha kalan karla oynadı. Leğene girdi oturdu. Bebeklerine de kardan adam sürdü derken ben çayımı yudumlarken Ela bütün sabahı kar ile oynayarak geçirmiş oldu.
Çayımı yudumlarken derken kar yağınca evde vakit geçirmek gerçekten eğlenceli oluyor. Dışarda oynamadığımız her dakikamızı işte bu manzaraya karşı penceremizin önünde geçirdik. Yemeğimizi de orda yedik. Masalımızı da orda okuduk. Ela bugün daha bir büyümüş gibi geldi bana. Daha güzel vakit geçirdik.

Ben artık 1.5 yaşında bir çocuğun uyku ritmine sahip olduğum için beraberce uykumuz geldi ve güzel bir öğlen uykusu çektikden sonra kendimizi yine dışarı attık. Bu sefer oynamak yerine güzelce gezdik. Dışardaki canlıların bu soğukda yemek bulması gerçekten zor oluyor. Önce kuşlar için ekmek ağacı yaptık sonra da kuşların gelip yemesini uzaktan seyrettik. Karlarda uzunca bir süre dolandıktan sonra artık çok yorulup kendimizi yine evimize attık.

Akşamüstü de dans aktivitelerimizi yaparken birden çok ilginç birşey oldu. Ela, "Anne kaka" dedi. Ben de "gidelim mi tuvalete" dedim. Kafasını salladı. Hemen tuvalete götürdüm, oturdu ve hemen yaptı. Çok şaşırdım. Beraberce kakasına bay bay el salladık. "Çok eğlenceli dimi annecim" falan dedim. O da "hı hı" dedi. "İstersen çişini de söyleyebilirsin diye sanırım şansımı zorladım ama neyse. Umarım yine kakası geldiğinde yapabileceği biryerde oluruz de yapar. Belki bu bizim için bir başlangıçtır. Öyle umalım.

Bugün ilklerin olduğu bir gün oldu. Böyle günlerin akşamı ne kadar çabuk geliyor. Bakalım bu kar aktivitesi ne kadar devam edebilecek. Biz küçükken bayılana kadar kayardık, şimdiki çocuklar çok nadir kar görebiliyor.
Akşam babasının işlerine de burnunu sokan Ela hanım eli tornavida da tutuyormuş. O kadar da ciddi yardım etmeye çalışıyor ki babasına, acaba babasından daha mı çok gen almış diye düşünmeye başladım. Nitekim benim bu tamir, tornavida işlerinde hiç bezim yoktur.

6 yorum:

banushka dedi ki...

Karda yuvarlanan Ela super :)
ama ben en çok şu tornavida tutuşundaki ciddiyete takıldım...

elif ada dedi ki...

Ben de kardan adamlara bayıldım... Bak şimdi bu niye benim aklıma gelmedi ki? Ve manzaranız süpermiş.

Güneş Akay dedi ki...

Harika...
Siz gerçek anlamda kar keyfi yapmışsınız :))

Eko Anne dedi ki...

Umurcum;
O manzaraya karsı sohbete ve caya bekleriz.

Banu;
evet o tamirci ciddiyetini nasıl yapıyor bilmiyorum..

Güneş;
Gercekten iyiki yapmısız kar falan kalmadı ertesi gun

İkizBebek dedi ki...

çok güzel vakit geçirmişsiniz,evde kardan adam fikrine bayıldım.

ZeyNes dedi ki...

Karı eve getirmek süper fikir gerçekten.İlk kar yağdığında yapacağım.Senin bu yaratıcılığına bayılıyorum ben :)