10 Ocak 2010 Pazar

1.5 porsiyon Ela Köftesi

Ela geçen sene bugün - 6 aylık


Ela artık 18 aylık

İnsan hayatın ne kadar hızlı geçtiğini çocuğu olduktan sonra daha rahat anlıyor. Minik böceğimiz bugün 1.5 oldu. Ve ne zaman, nasıl bilmiyoruz. Bir sene içinde oturan bir bebekten, konuşan bir küçük çocuğa dönüştü. Gözlerindeki anlamsızlık gitmiş artık meraklı bir çocuk gibi bakmaya başlamış. Saçları uzamış, burun kanatları genişlemiş. Artık o yaşamındaki 18 ayını geride bırakan kendi seçimlerini yapan, çocuk yaramazlıkları yapmaya başlayan bir birey.

Bize zaman zaman altından kalkılması güç olan zor günler yaşatıyor. Ama yaşamayı ve sosyal hayatı öğrenirken bunların olması gerekiyor. Yine de çoğu zaman onunla hayat çok eğlenceli, çok sevgi dolu ve çok güzel.

Geçtiğimiz bir ay içinde Ela'nın konuşmasında inanılmaz bir atak oldu. Artık 2 kelimeli cümleleri çok rahat kullanıyor. (Anne geldi gibi). Sorularımıza anlamlı cevaplar veriyor.
"Doydun mu?"
- Doydumm" veya "gok"
Tercihlerini belli ediyor. "At mı Eşşek mi?" -"Eşşek" gibi..

Bunun yanında o da bize soru soruyor..
Anne? oynka? (Oyuncağını soruyor)
Yapmak istemediği şeyler de diretiyor. Elimden geldiğince ona 2 seçenek arasından seçmesini sağlamaya çalışıyorum yoksa kafası karışıyor. Önümüzdeki 6 ay çok hassas bir döneme giriyor. Artık bir birey olduğunun farkına vararak kendi isteklerini direticek. Sosyal hayatın farkına vararak, oynamayı, paylaşmayı, hatta elindekini vermeyi öğrenmeye çalışacak. Ben de elimden geldiğince ona yardımcı olacağım..

Bir kitapta okumuştum. Bebekler annelerini seçerek gelirlermiş. Ne beni seçtirdi sana bilmiyorum ama ona elimden geldiğince eğlenceli ve anlayışlı bir anne olmaya çalışıyorum.

Minik kızım bana seni karnımda hissettiğim günden beri hayatın ne kadar değerli olduğunu hissettirdin. Bana anne olmanın ne büyük bir aşk olduğunu anlattın. Anne olduğun anda kalbinin artık dışarda attığını ve bir daha kendime ait olmayacağını anlattın. Bana hiç birşey beklemeden sürekli vermek istemenin ne demek olduğunu gösterdin. Bana sadece seni büyütmek için bile yaşamak zorunda hissetmeyi öğrettin.

18 aydır seni hep büyüyen bir aşkla sevdim ve burda olduğum sürece hem seveceğim hem de yanında olacağım bir tanem..

12 yorum:

sule_bilge dedi ki...

gözler hiç değişmemiş , çok güzel ,maşallah...

burcu dedi ki...

nice güzel aylarınız olsun...

esay esin dedi ki...

benimde şu an 8 aylık bir kızım var demekki gelecek sene böyle olucak insaının inanası gelmiyor bir bu akadr nasıl hızlı büyüyorlar size bu zorlu dönemde başarılar ve bol sabır bir de elaya baktığımda küçük br akademsiyen görüyorum sanki çok okuyup yazacak sevgiler::))

MELİSANIN HATIRALARI dedi ki...

Elacım 1.5 yaşın kutlu olsun.küçükken saat yapardık Melisanın ilk saati Eladan .Nice mutlu yaşlara.

yeşim dedi ki...

canım nice mutlu aylara, yaşlara inşallah cin bakışlı Eloşla beraber:))

elif ada dedi ki...

Ilk iki resme bakmak, zamana bakmak gibi. Hatlar ayni, gozler ayni, hatta gozlerdeki o merak ve parıltı bile ayni... Ama zaman gecmis aradan. Buyumus Ela... Saglikla, mutlulukla buyusun... Gozlerindeki o isilti artarak devam etsin. Merakı hic bitmesin... Optuk onun bal yanaklarından

Eko Anne dedi ki...

Çok teşekkürler arkadaşlar;
Onlar bizim birtanemiz değil mi?

füsfüs dedi ki...

resimler çok ilginç hem çok benziyorlar, hem çok farklılar, uzun uzun baktım iki resme de ama ikisinde de çok güzel ela, gözlerine dudaklarına o muzip ifadesine bayılıyorum
maşallah maşallah

Belkıs dedi ki...

Her doğum gününde vesikalık bir foto çektiriyorum ben, daha doğrusu çektireceğim çünkü henüz 1 adet var ikincisi Martta olacak inşallah :) Ela kız çok tatlı maşallah ona Allah daha nice sağlıklı aylar nasip etsin.

Güneş Akay dedi ki...

Çok özel bir duygu büyüdüklerine şahitlik yapabilmek, çok tatlı 6.ayında da 18.ayında da o bakışlar maşallah, subhanallah.

Güneş Akay dedi ki...

Sen bilirsin ama kelime doğrulamayı kaldırsan diyorum :))

Eko Anne dedi ki...

Füsun;
Ah Füsun ben de Defne'ye bayılıyorum.. Sıkıştırasım geliyor.

Belkıs;
İyi fikir Belkıs. Teşekkür ederiz.. Tüm çocuklar tatlı maşallah.

Güneş;
Doğru söylüyorsun sanki robotlarmı yorum bırakıcak.