7 Eylül 2010 Salı

Son Kullanma Tarihime 2 hafta - 38 Hafta

İki gebeliğim arasındaki benzerlik ve farklar

1. Ela'da 22 kg aldım, bebek 4 kg doğdu. - Ece'de 7.5 kg aldım, bebek yine 4 kg'a yakın olacak sanırım.
2. Ela'da ilk haftalarda çok nadir bulantım olurdu. - Ece'de ilk 12 hafta yoğun bulantım oldu.
3. Ela'da çok tedirgindim. Daha önceki iki kimyasal gebelik yüzünden ters birşey olacağından çok korkuyordum. - Ece'de çok rahattım, ağrı sızı hiç birşeyi tınmadım.
4. Ela'da şehirden bile ayrılmadım. - Ece'de sürekli gezdim, üstelik tam 4 hafta Antalya'da suların içinde geçirdim.
5. Ela'da sürekli biryerlerim ağrırdı. Kalçam, rahim, kasıklarım. - Ece'de hiç ağrım olmadı. Son 3 haftaya girdiğimde belim ağrımaya başladı.
6. Ela'da da Ece'de de duygusal patlamalar pek yaşamadım. Sinirli, çok duygusal olmadım. Sadece Ece'de insanların başına gelen kötü şeylere daha çok üzülüyorum, başkaları için ağlıyorum. Yani daha duyarlı oldum ama kesinlikle durup dururken duygusallığım olmuyor. Melek gibi hamilesin diyor cocam. Rahatlıkla çocuk istemesi normal sanırım.
7. İki gebelikte de karnım çok büyüdü. İki gebelikte de herkes bu erkek karnı dedi. Yok işte benim karnımın büyüme şekli böyle.
8. Ela'da hamileliğin her türlü semptomunu takip ettim, internetten o hafta bebek içerde ne yapıyor, ne gelişmeler gösteriyor takip ettim. - Ece'de hiçbirşeyi takip etmedim. Sadece bebeğin karnımdaki hareketlerine bakıyorum.
9. Ela'da 6. ayın bitmesi ile birlikte 5 yastıkla yükseltilmiş bir yatakta yatıyordum. Pozisyon değiştirmek için ayağa kalkıyordum. - Ece'de hala tek yastıkla dümdüz yatıyorum ve biraz zorlansam da iki hamlede pozisyon değiştiriyorum.
10. Ela'da 32. haftanın sonuna kadar masa başında çalıştım. Kalçam çok ağrıdı. Kalan 8 haftada da gezdim ve yattım. - Ece'de 37. haftaya kadar çalıştım. Ela'yı hala kucağıma alıyorum. 2 kere Antalya'ya gidip geldim. Taşınma ve yerleşme işinde çok çalıştım. Hala fiziksel olarak aktif sayılırım.
11. Ela'da 28. haftaya kadar araba kullandım. - Ece'de 37. haftaya kadar araba kullandım. Artık göbeğim direksiyona değmeye başlayıp, doktor saçmalama suyun da her an patlayabilir diyene kadar direksiyon başındaydım.
12. 9 ayı çok tedirgin geçirdim. Hareketlerimi kısıtladım. - 9 ayı çok rahat geçirdim. Denize de girdim, halay da çektim.

Evdeki bebek insanı enerjik tutuyor. Allah insana bir kuvvet veriyor. Son haftalarda yapamayacağımı düşündüğüm şeyleri hala yapıyorum. Bugün doktor kontrolüm var, bakalım önümüzdeki 2 haftada bizi neler bekliyor. Diyeceğim o ki evdeki çocukla ikinci bebeği düşünenler hamilelik kısmından korkmayın. Sonraki deneyimlerimi bebekden sonra paylaşacağım.

2 yorum:

ayşe arslan dedi ki...

bende geri kalan günlerinin sağlıkla sona ermesini ,ve eceyi sağlıcakla kucağına almanı diliyorum tekrardan...2. bir bebek yaparsam, sayende daha rahat geçireceğim,kilo bakımından birinci hamileliklerimiz benziyor,dolayısıyla 2.de çok alırmıyım korkusuna kapılmayacağım,sağlıklı beslenmeye çalışacağım,az kilo almak için uğraşacağım...
evdeki bebeğimle zor olurmu korkusunada kapılmayacağım sayende,,,ece bebek çabuk ve sağlıklı gelsin,çok merak ediyorum diğer izlenimlerini:))))

Unknown dedi ki...

Kızım 14 aylık, 33 haftalık hamileyim oğluma.
Kızımda doğurana kadar çalıştım, gezdim , üç sıkıntım vardı karnım hemen büyümüştü,oturarak çalışmaktan popom ağrımıştı ve düzenli yemek yemekten gına gelmişti..
20 kilo ile doğurdum..

Oğlumdaysa şu ana kadar 7,5kilo aldım.. tek şikayetim müthiş bel ağrılarım oldu.. kızımı hala kucağıma alıyorum,sabahtan gece yarısına kadar ayaktayım..

çoğalmak duygusu çok güzel :) hayırlı bayramlar ve hayırlı doğumlar bize..