23 Ocak 2012 Pazartesi

Neden 3 çocuk


Bu yazıya şöyle diyerek başlayayım:
#1 Hayır, hamile değilim.
# 2 Hayır, yakın zamanda tekrar hamile olmayı planlamıyorum.
ve #3 Hayır, hamile değilim.
Gerçek şu ki her zaman 2 çocuk hakkında konuştuk. Eşim 3 çocuklu bir aileden geliyor, ben 2 ama her zaman 2 çocuk bizim için en uygun olandı. Açıkçası birebir defansı her zaman tercih ederim. Tabii ki üretimi 2'de durdurmanın sağladığı ekonomik kazançı da belirtmeme gerek yok. Yine de 2. bebeğimiz doğduktan sonra neden 2 çocuklu çiftlerin sonunda 3'de sonlandıklarını görebiliyorum. (Bazen 4'ü bile bulan var ama 5 ve daha fazlası nasıl oluyor hiç bilemiyorum).
Minik Ela'mızın gelmesi ile çok mutlu olduk. İlk yıllarımız harika geçti ve şu an zamanın nasıl uçup gittiğine şaşırıyorum. Bu ilk bebekde aynı zamanda endişeler ve ''acaba bunu doğru yapıyormuyum, acaba yeteri kadar uyku alıyor mu, yeterince yiyor mu, o öksürük de ne, sırtüstü mü yatıyor, aman döndü mü, nefes alıyor mu, düşecek mi'' ler çok da boldu. Bu liste uzar gider (saçımdaki ilk beyaz teli de bu sırada gördüm). 
Ece ile, zaman yine uötu gitti ve o endişelerden yine bir kısmı daha az derece ile kaldı, ama en azından durup o anların keyfini çıkarmaya da daha çok vaktimiz oldu. 
Gülüşler...

tatlı vucut parcaları

ilk yemek yeme

uykulu gozler

banyoda oyunlar

abla ile oyun zamanı
Ve birkaç hafta önce, tüm bu tatlı anlar bir banyo zamanında biraraya geldi ve kocayla ben birbirimize bakıp aynı şeyi düşündük. Neden çiftlerin 2 çocuğun üstüne bir çılgınlık yapıp 3.yü denediklerini çok iyi anlıyabiliyorum. Bir tatlı varlığın dünyaya gelmesi ve gözünün önünde büyümesi. Çocuklarının birbirleri ile ilişkisi, bağlanması ve beraber ve birbirlerinden öğrenmesini görmek müthiş bir şey. Harika ve buna bir tane daha eklemek istiyorsun. 
Fakat bunun tatlı olacağını düşünmek buna karar vermek demek değil. Şu an ki durumumuzdan memnunuz. Hele ben artık önümün açıldığını hissediyorum. Meşgul olduğum yeni bir işim var. Daha da meşgul olmak istiyorum. 2 tane sağlıklı çocukla oldukça keyifliyiz. Ailemiz artık tamam. Bir bütün. Yine de geleceğin bize neler getireceğini bilemeyiz. Sanırım bekleyip göreceğiz. 

7 yorum:

SERRA dedi ki...

benimde bu konuda git-gel lerim oldu, şu saat itibariyle 2 de karar kılmış durumdayım veee son kararım rahatını bozmak isteyen çocuk yapsın:))
gerçekten sağlıklı olmaları herşeye bedel...

cuckan dedi ki...

2 tabii ki farklıdır ve 3 de 2den farklı olacaktır ama bahsettiğin gelişim süreci asıl mutluluk veren ve o süreci sürekli sürekli izlemek... Bunun da sonu yok işte.Çünkü her yaşta alınan keyif de farklı oluyor...

yadigar olam dedi ki...

Daha dün konuştuk eşimle bu konuyu.Bana dedi ki çok param olsaydı kesinlikle 3 çocuğum olurdu dedi.Çünkü hepsine aynı imkanları sunabilmek önemli bizim için.Şu an 1 tane, 2. yolda :)

Ceylin'in Annesi dedi ki...

işte 3. çocuk için atılan ilk adım :)

www.ceylinolmez.com

Evin dedi ki...

Cumartesi sabahını hatırladım hemen. Evet evettt, en büyük destekçin de ben olurum, malum :)

Sermin dedi ki...

zihnimi okumuş gibisin eda. hamilelik zor olmasa, vücudumun eksi haline geleceğini bilsem ben de tekrar isterim ama ... yemiyor. ha 1 tanenin kıskançkığı ha 2 tanenin. çok da birşsey farketmeyecek. bence 2.yi büyütürken en zor kısım ilkiyle 2.yi dengeleyebilmek.

Funda TURAN dedi ki...

Bence size 3 yakışır.. İçimden öyle geliyor..ve çok daha kolay olacağını düşünüyorum. Zaten bir düzeniniz mevcut, 3.direk düzene doğar yani:) hayırlısı tabi.. Umutla bekliyorum haberini;)