10 Mayıs 2010 Pazartesi

Ela 22 aylık, Ben 20 haftalık

Geçtiğimiz ay içinde Ela artık konuşmak konusunda tamamen kendini kurtardığını hissettirdi bize. Artık 3 kelimelik cümle, 5 kelimelik cümle yok. Ela kompleks cümleleri yerinde kuruyor, duygularını bize anlatıyor. Sorduklarımıza cevap veriyor. Artık onunla sohbet edilebiliyor. Bazen bizi çok çok şaşırtıyor..

Hastalıkların peşimizi bırakmadığı bir ay geçirdik ama napalım çocuk bunlar hasta olup bağışıklıkları gelişicek. Ben çok takmıyorum. Açıkçası Ela'nın bünyesi sağlam sayılır. Aynı hastalığı başka bir çocuk ateşini düşürtemeyerek ve antibiyotikle geçirirken, Ela normal düşürülebilen bir ateş ve antibiyotiksiz geçirdi. Geçtiğimiz günlerde geçirdiğimiz larenjit'in seyri bu oldu diyebilirim. Bunu da diğer çocukların oldukça şeker ve çikolata türü şeyleri yemesine ama Ela'nın yememesine, sebze ve meyvesini bol yemesine de biraz bağlıyorum. Şu şekerin enerji vermenin ötesinde bağışıklığı zayıflattığını anne babalar bir öğrense artık. Bu konuda doluyum ama sonra bu konuda yazacağım. Çünkü Ela'ya şeker vermiyorum diye gaddar anne gibi bakılmaktan bıktım artık..

Ela ayakkabılarını giymeye başladı. Bu güzel bir gelişme, bir de kendi sümüğünü sümkürebiliyor ve öksürürken eliyle ağzını kapıyor artık. Hastalıklar da bize birşeyler öğretti yani.



Bunlar da bu aydan hatırladığım dialoglar.....
İşte size absorbent mind:
Anneanne: Gel kızım altını değiştireyim. Kaka Yapmışsın.
Ela: Anne değiştirsin
Anneanne: Neden kızım?
Ela: Senin ayaan ağrıyo.. (biz dumur)


Ela: (Elinde kitabı, babasına) Oku...
Baba: Ben okuyamam hep ben okuyorum, biraz da sen bana oku.
Ela: Men okuyamam, men hasta oydum..

Ben: Kızım gel bıcı bıcı yapalım.
Ela: Yok
Ben: Neden? Ne zaman yıkanıcaksın?
Ela: 2'den sonra.

-------------------------------
Ben ise yolun yarısını geçtim. Şimdilik herşey yolunda gidiyor. Geçtiğimiz hafta Elondor bize yüzünü gösterdi. Şimdi fotoğrafını ekleyemedim, yapabilince ekliycem. Bir de bize barış işareti yaptı. Öyle komik ki.. Görünüşe göre ortalama boyutlarda sağlıklı bir bebek. 2 hafta sonra detaylı bir ultrasonumuz daha var. Ondan sonra artık büyüyecek, kilo alıcak ve doğuma hazırlanacak. Doğum konusunda yeni yeni heyecanlanmaya başladım. Doktorum da, coca da, ben de bu sefer benimle gurur duyuyoruz. Geçtiğimiz ay sadece 600 gr aldım.. Yani şu an itibariyle hala -1'deyim. Bundan sonra daha düzenli beslenmem şart, çünkü artık bebeğin ihtiyaçları arttı. Tek sıkıntım demir eksikliği yüzünden çarpıntılarım ama o bile Ela'dakine göre daha iyi diyebilirim. Yeni demir hapına başladığımda umarım daha iyi olur.

Önümüzdeki hamilelik ve taşınma durumları yüzünden ve benim için temmuzdan sonra çok zor olur düşüncesiyle ilk erken tatilimizi yapmaya çarşamba günü Antalya'ya gidiyoruz. Ela'nın da Elondor'un da daha iyi D vitamini alabilmesi için bu çok güzel olucak inşallah. Önümüzdeki aylar bizim için çok yoğun ve karışık görünüyor. Rahat atlatmak ve Ela'nın tüm bu değişiklikleri en az etkilenerek geçirmesi için elimizden geleni yapacağız.

5 yorum:

Fatma dedi ki...

Size iyi tatiller, bol D vitaminleri.

Limonlu Turta dedi ki...

Esracığım,
Biz de bu pazar Teo'nun peşine takılıp Turunç'a gidiyoruz. 3 günlük kısa bir tatil olacak ama inan dört gözle bekliyorum. Biz 23'ünde döneceğiz. Takip eden hafta içi/sonu geciktirmeden hemen görüşelim derim. Bu arada ev toplamaca işinde yardıma ihtiyacın olursa memnuniyetle geliriz. Sen neyi nereye koyacağımı söylersin oturduğun yerden, ben toplarım, kızlar da ayıla bayıla dağıtırlar:))Bu arada her şeyin yolunda gitmesine çok sevindim.
Öperiiiz, iyi tatiller...
ç.-s.

Burcu dedi ki...

Esra umarım geri kalan yarıyı da rahat atlatır ve kavuşursunuz Elondor'a :) Ve tabii ki umarım Ela da problem yaşamaz kardeş konusunda, ki hiç sanmıyorum yaşayacağını.. Size iyi tatiller iyi eğlenceler..

ZeyNes dedi ki...

Tatil hazırlıkları tam gaz sürüyor resimlerden anlaşılan...Çiğdem'in ev toplama teklifine bütün samimiyetimle katılıyorum Esracım. Gelelim bir elden toplayalım, bebeler de dağıtsın :)

sanberk dedi ki...

merhaba kııznıza 41 kere maşallaha çok çok akılı.siz de çok çok ilgili bir annesiniz hayaran kaldım size.Galiba ikinci bebeği bekliyorsunuz allaha bağşasın.