19 Mayıs 2010 Çarşamba

Böcekler

Montessori grubunda konu "Böcekler" idi. Biz de tatilde bol bol böcekle karşılaştık. Resimde görülen top böceği ise havlumuza geldi. Ela bu böcekle oynarken eğlendi. Çok ilginç bir böcek. Özelliği dokunduğunuz anda "hoop" diye top şekline dönüyor. Bırakınca açılıp bacaklarını açıyor.
Yürümeye devam ediyor. Yine dokununca top oluyor. Çocukların çok ilgisini çekecek bir özellik.. Bir hayvanın şekil değiştirmesi ki bu şekil ve renk değiştirme olayı böceklere ve sürüngenlere özgü.

Yediğimiz çağlaların içindeki yumuşak çekirdek kısımlarını karınca yuvasının ağzına koyduk. Karıncalar yuvadan çıkıp çekirdekleri yuvalarına götürdükçe Ela heveslendi ve bunu kendine iş edindi. "Anne çekiydek" diyip diyip karıncaları besledi. Kaldığımız otelde bol bol sümüklüböcekler var. Geçen hafta babası Ela'ya bitkilerin üstündeki sümüklüböcekleri eline alıp içi dolu mu diye bakmayı öğretmişti. Daha doğrusu öğretmek için yapmamıştı ama Ela bunu
çok sevdi. Nerde sümüklüböcek görse gidip eline alıyor. "Anne tümüklüböcek" diyip getiriyor bana sonra yere bırakıyoruz beraber. Biraz tesadüfen, biraz da ben nasıl birşeyler yapbilirim diye düşünürken eklediklerimle Ela burda böceklerle çok ilgileniyor. Örümceğin kolunda yürümesinin taklidini yapıyor. Hiç düşünmemiştim daha önce böceklerin böyle oyun malzemesi olabileceğini ama eğlenceli oyunlar çıkabiliyor. Tesadüfen meraklı minik'in bu haftaki konusu da böcekler. İçinden bir sürü böcek çıkartması çıktı. Ela da yolda gelirken bu çıkartmaları arabanın heryerine yapıştırdı, şimdi gördükçe isimlerini soruyor bana.

Toprakla ilgili Montessori Eğitimi web sayfasına yazdığım yazı Japonya'dan Jojoebi tarafından çok beğenilmiş, kendi sayfasında resimlerimizi kullanmış. Oraya yorum bırakmış. Gurur duydum. Tatilde haliyle kum ve toprak aktivitelerimiz tam gaz devam ediyor. Hatta Ela kumlardan çıkmıyor diyebilirim. Harika birşey çocuk için akşam oldu mu sızıp kalıyor ve gece deliksiz uyuyoruz.

1 yorum:

Köpürcük dedi ki...

Siteyi bayadır dolanıyorum. Nasıl geldim bilmiyorum. Bebeklerin yaşlarıda daha bi yakın olunca hatta haftaları iyice bi takıldım. Memnun oldum sizi ve elayı tanıdığıma..

Sevgiler..