5 Ağustos 2010 Perşembe

Flaş.. Flaş.. Ela Bezi Bıraktı !!!


Aslında 1 ay önce Antalya'da girişimde bulunmuştuk. Ama sanırım benim hamile halim, annemin kollarının rahatsızlığı ve Ela'nın sendromik halleri yüzünden frekansı tutturamamıştık. Ela da bizi çok fena oynatmıştı. Bu durumu çok kullandı. Dışarı çıkarken bezi çıkarmaya ve uğraşmaya da cesaret edemedik sanırım. Öyle böyle onun da kafası karıştı ve biz başarılı olamadık.

Ankara'ya gelip evimize yerleşince, Ela'nın da düzeni tekrar rayına oturdu. Yine daha sakin ve uzlaşılır bir durum aldı. Bunun yanında babaannesinin gazı ve halasının bir süre bizimle kalıp bana yardımcı olmasıyla geçen hafta bezi bir anda çıkartıverdik. İlk 3 gün kaka dahil kazalarımız oldu, söylemedi altına yaptı. Gece kesinlikle yaptı. 4. günden itibaren gündüz kazamız olmadı bile. Artık çişi gelince söylüyor, kakasını tutuyordu. Son 3 gündür kakasını da söylüyor ve gidip yapıyor. Dışarı çıktığımızda arabada isek tutuyor. AVM türü bir yerdeysek ben zaten kendim gidince onu da götürüyorum, yapıyor. En güzeli bugün 8. günümüz; 5 gece kaçırdıktan sonra son 3 gecedir gece de kuru kalkıyor. Ben sabaha doğru bir kere tuvalete götürüyorum, sonra sabaha kadar yine tutuyor. Çişini söylemeyince, kakasını tutunca başta umutsuzlanmıştım ama ona anlattığım "büyük çocuk" olma hikayeleri çok farketti. Artık çişe gittiğinde "ben büyük çocuk oldum" diyip artık gidebileceği yerleri sayıyor. Aradaki farkın bu yerler olduğunu düşünmesi çok işimize yaradı. Ona göre artık o "okula, hayvanat bahçesine, lunaparka, sinemaya, tiyatroya" gidebilir. Ben de sıcakların biraz azalmasını bekliyorum ki onu birkaç yere götüreyim de artık büyük çocuk olmanın ekmeğini yiyebildiğini görsün. Ne diyelim bir geri adımımız olmazsa "25 aylık Büyük çocuk Ela bezi bıraktı".

12 yorum:

Burcu dedi ki...

ooohhh hayırlı uğurlu olsun bezsiz günleriniz.. Büyük bir yükten kurtuldunuz böylelikle ve zamanlama da bence mükemmel. Ece doğana kadar iyice bezi unutur, Ece doğduktan sonra da bir süre onun yanında Ece'nin bezini değiştirmezseniz geri dönüş olmaz bence..

Fatma dedi ki...

Harika bir haber, darısı bizim başımıza. Kardeşi gelmeden bezi bırakması iyi olmuş, sizin için zor olacaktı iki bezli bebiş.

sanberk dedi ki...

maşallah maşallah bezi bıraktırmak çok iyi oldu.İkinci bebeiş gelince işiniz zor olurdu şimdi bir işten kurtuldunuz.

ZeyNes dedi ki...

Oh çok güzel bir haber..O zıplama minderinde zıplanır bunun şerefine:)

elif ada dedi ki...

Efenim yeni klübe hoş geldiniz. Özledik sizi canım. Bir görüşsek, bezsiz Ela'yı fetüs Ece'yi kutlasak. Baby shower'ı ne zaman yapacağız? Bu arada sana sonsuz saygılarımı sunuyorum Esracığım. Harika görünüyorsun fotoğrafta. Helal olsun diyorum başka da bir şey demiyorum

Benden Bizden dedi ki...

Hadi hayirli olsun, Ece bebek gelmeden epey onemli bir asamayi gecirmis oldunuz :)

uğurböceği dedi ki...

tebrikler .çok sevindim.aynı durumları yaşadığımız için bu haber süper oldu.kocman öpüyorum yaramazı.

AYÇA dedi ki...

Tebrik ederim Elayi... Ne büyük bir adım. Darısı basımıza :)

Pratik Anne dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun. Aferin Ela'ya. Yazın hakikaten acayip büyük rahatlık oluyor. Hele Ece gelmeden bezin çıkması iyi zamanlama olmuş hakikaten.

anne kaleminden dedi ki...

tebrikler ela ya... artık tam olarak abla olmaya hazır :))) darısı da bize olur umarım...

Limonlu Turta dedi ki...

Esracığım,gözünaydın. Tam zamanında...Ben de bugün yarın Selin'in bezi bırakma sürecini yazacağım inşallah bloga:) Öperim,

Eko Anne dedi ki...

Darısı şu an uğraşan herkesin başına inşallah..