28 Temmuz 2010 Çarşamba

32 Haftalık Gebeyim

  1. 2 aydan az kaldı!
  2. Uyku sorun olmaya başladı. Listemde bir numaraya oturdu çünkü bugün hem baldırımda hem kalçamda aynı anda bir krampla uyandım ve ne yapıcağımız bilemedim bir süre.
  3. İki tarafa da yatabiliyorum, hatta hala düz bile yatabiliyorum. Ve buna kendim bile şaşırıyorum. Birinci hamileliğimde 5 yastıkla yatan bir insan olarak şu anki durum beni çok şaşırtıyor. Amaa eğer gecenin bir yarısı kalkarsam yeni bir pozisyon almak istersem önce ayaklarımı sallandırıp aşağı iniyorum sonra yeni pozisyon için ayarlama yapıp tekrar yatıyorum. Uyku bile yorucu bir iş oldu.
  4. Yatmadan önce okuduğumda oturuyorum. Kollarımı başımın üstünde dinlendiriyorum. Bu da göğüslerimin ağırlığını karnımın üstünden 10 güzel dakika kaldırmamı sağlıyor.
  5. Son randevuda doktor çok sakin olduğumu söyledi. Göbeğim büyüdükçe daha az sakin hissediyorum. Bebek büyüyor ama çıkış yolu büyümüyor.
  6. Bu son 2 ayı benimsiyorum. Haftalardır çok konforlu değilim fakat bebeğimle bu şekilde birlikte olmak için bu son şansım, umursamıyorum. Ve bir şekilde tekme tokatları mesaneme bile olsa çok çok güzel. Bu kayıt altına alınamıyor işte tek başına yaşadığım bir deneyim ve harika hissettiriyor.
  7. Daha sık, daha küçük yemekler yiyorum. Karnım dolu olduğunda, daha da rahatsız hissediyorum.
  8. Birkaç hafta önce, bir gecede üç kere bebeğin hareketleri ile uyandım ve coca horluyordu. Bu geleceğin bir provası mı acaba?
  9. Kendimle ilgili işleri yardım alarak yapmaya başladım. Bu biraz sinirimi bozuyor. Eğer ayakkabım bağlanamazsa başkası bağlıycak, bacaklarımı kendim yıkayamıyorum, Ela'yı artık kucağıma alamıyorum. Bunun gittikçe artacak olması da cabası, ama çok şükür ayaklarım bu sefer şişmedi o görüntü geçen sefer çok sinirimi bozuyordu. Bakalım son 1.5 ayda bu durum değişecek mi?
  10. Eğer bu yazılarda özellikle birşeyler sakladığımı düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Bir gebenin vücudunda olup biten çok şey oluyor, bazılarını cocaya bile söylemiyorum.
  11. Çok şanslı hissediyorum. Bu hamileliğimde hiçbir büyük problem yaşamadım ve bebek de sağlıklı.
  12. Pedikür yaptırdığımda masaj da yapıyorlar. Sizi tanımayan insanlar hamile insanlara çok iyi davranıyor.
  13. Göbeğimin üstünde dalgalanmalar oluyor ve bunlar dışardan bile belli oluyor. Babası dokunduğunda hemen tepki veriyor, kungu fu ile cevap veriyor. Bu bebek çok güçlü. Dün gece ben uyurken bile babası onunla iletişim kurmuş.
  14. Bebeğin bayram tatilinde doğma ihtimali beni ürkütüyor. Herkes tatile gidebilir ama lütfen doktorum gitmesin. Başbaşa bile olabiliriz farketmez.
  15. Hala iyi hissediyorum ve buna çok şaşırıyorum. Hala enerjikim, arabamı kendim kullanıyorum, ağır hissetmiyorum, ayaklarım şiş değil.
  16. Toplam 5 kilo aldım. Başta verdiğim 3 kiloyla birlikte +2'deyim. Umudum en fazla 7.5 kg'la bu işi bitirebilmek. Bebek 2 kiloya yaklaştı. Cuma kontrolüm var belki de 2 kg olmuştur.
  17. Fazlasıyla hamileyim. Karnım yine çok çok büyüdü. Yakında resim koyucam.
  18. Çok sıcak, yazı pek sevmezdim, bu sene nefret ettim. Serin bir yayla varsa ışınlanmak istiyorum.

6 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

kilo alımınız ne kadar az olmuş, hatta vermişsiniz bu durumda siz +2 desiniz, bebek de 2 kilo... yarın doktora bayram planını sorun bence :) 2.çocuğumu eylül 17 de doğurdum, mevsim olarak aynı aylara denk gelmiş hamileliğimiz, ankara da olduğum için kendimi çok şanslı saymıştım... ilk hamileliğim muğla da geçti, o sıcakları 8,9. aylarda yaşasaydım sanırım hastanelik olurdum...

Benden Bizden dedi ki...

Esra super gidiyorsun! Bundan sonra da boyle gidecek eminim ve saglikla bebegini kucagina alacaksin insallah :)

Burcu dedi ki...

Ben bugün seni gördüm, çok çok da iyi gördüm. Maşallahınız var 3'ünüzün de...

ayşe arslan dedi ki...

ne kadar güzel bir kilodasın KOCAMAN MAAŞALLAH,allah bebeğini sağlıkla ve kolayca versin,,
ben antalyada yaşıyorum ,oğlum 31 temmuzda doğdu,ve ben hamilelikte 23 kilo aldım,,:(((
böyle bir hamilelik geçireceğimi bilsem 2. yi hemen yaparım..
sevgiler

escet dedi ki...

ben de iyi dileklerimi yolluyorum. son haftalarin keyifli gecmesini diliyorum. Tabii umarim dogum sonrasi daha da keyifli olur.

Eko Anne dedi ki...

Herkese teşekkürler..

Ayşe Arslan;
Sana iyi bir haberim var. Ben de ilk gebeligimde 22 kilo almıştım.. Hic zor degil. Hele de kilolardan dilin yanınca:)