11 Kasım 2009 Çarşamba

Kitap Mim'i ve I-Phone Ağlama Çeviricisi

Füsun bir kitap mim'i başlatmış, bence en güzel tarafı herkesin neler okuduğunu görmek oluyor.. Kitaplar benim zayıf noktam o yüzden bu yazıda geyik yapmayacağıma söz veriyorum:)

1. Şu an okumakta olduğunuz kitap/kitaplar (Kısaca konu)
Her zaman aynı anda 3 kitap okurum ben. Yıllardır böyle bir alışkanlığım var. Son zamanlarda abarttım dergi falan okuyorum. Şimdi düşündüm de baya okuyorum ve yazıyorum ben ne zaman konuşuyorum bilmiyorum. Bir de bana geveze diyolar. Cocama söyliycem bu akşam günahımı almış o kendine baksın benden çeneli. Neyse dur mim'e döneyim.
Kitap a) Ahmet Ümit - Bab-ı Esrar - Daha başlarda sayılırım ama bir İngiliz Türk kadının Konya'da geldiği iş gezisinde başına gelen olaylar ama galiba Şems-i Tebrizi ile ilgili bir hikaye de anlatılıcak. Çok heyecanlı gidiyor.
Kitap b) Basic Montessori - Learning Activities for Under Fives - Çocukların pratik hayatı ve bazı başka konuları öğrenmesi için aktiviteler yanında Montessori'nin çocuğun nasıl öğrendiği ile ilgili anlatımları var.
c) Teach me To Do it Myself- Aslında bu kitap okunmuyor içindeki aktiviteleri çocuğunuz büyüdükçe takip edip kendi kendine yapabilmesi için uygulayabiliyorsunuz. Düğmelerini iliklemeyi öğretmek gibi.
d) Secrets of The Baby Whisperer - How to calm, connect and communicate with your baby. Bak 4 olmuş. Bazen böyle bir kitabı çok okumak istersem araya sokup abartabiliyorum.

2. En son aldığınız kitap/kitaplar
The Virgin's Lover - Phillippa Gregory
Çivisi Çıkmış Dünya - Amin Maaoluf

3. Şimdiye kadar okuduğunuz kitaplar içinde en çok sevdikleriniz
13 yaşındaydım Duygu Asena'nın "Kadının Adı Yok"u okumuştum o zamanki dünyamda çok aydınlanma yaşamıştım. O zaman için çok iddialı bir kitaptı sanırım.
Sonra "Kumral Ada Mavi Tuna" - şimdiki Ada isimli kızlar bu kitaptan sonra başladı.
Ayrı bir dünya "Lord of the Rings" serisi. İnsanın hayal gücünü çalıştırıyor.
3 Aynalı Kırk Oda - Murathan Mungan
Dan Brown - Da vinci Şifresi
En son da Elif Şafak - Aşk

4. Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi okurken illallah ettiren kitap/ kitaplar
Genelde beni çok zorlayan kitapları 3'er 5'er atlayarak okurum ve sonunu okurum. Ama içeriğini çok merak ettiğim için beni çok zorlasa da "Annelik Sanatı"nı çok zor bitirdim. Dili çok ağırdı. Güzel şeyler de yazıyordu ama genel olarak beni zorladı.
Son zamanlarda "Elmastıraş"ı da atlaya atlaya okudum. Ama onun dışında beni çok bayan bitirmediğim çok kitap var. Hatırlayamıyorum.

5. Elinizdeki bitince okumayı düşündüğünüz kitap
Elimdekiler bitince Virgin's Lover ve Şiddetsiz İletişim'i okumayı düşünüyorum.
Ben de Ayşe Naz'ın Annesi Hülya'yı ve Meral'i mim'liyorum.
---------------------------------------------------------------
Kayıt etmezsem unuturum şimdi.
Geçen gün öğleden sonra bir saat. Annem gelmiş. Soruyor
Annem : Esra evde yemek var mı?
Ela : Vağ

Ela yapıyor bizim yemekleri artık. Pek hamarat pek hamarat. Hiç annesine çekmemiş çok şükür.
------------------------------------
I-Phone'un herşey için bir zımbırtısı var maşallah. "Ağlama Çeviricisi"'ni I-Phone'unuza yüklüyorsunuz. I-Pod da olabilir. 10 sn içinde bebeğin neden ağlamış olabileceğini size söylüyormuş. 5 tane tanım varmış. Aç, Uykusu var, Rahatsız (Kaka, Sıcak, soğuk gibi etmenler), Stresli, Sıkılmış. Önce inanmadım ama gerçekten var ve 29.99$'a satılıyormuş.
Bundan bir de kadınlar için çıkarcaklar, erkeklerin çok işine yarar.
"Karım ne diyorsa ne demek istiyor." Baya satar bence..
Örnek veriyorum.
E: Akşam dışarı çıkalım mı
K: Bilmiyorum, sen bilirsin (diiiit)
Tabii ki çıkmak istiyorum ama hep ben mi söyliycem sen anla ve hadi çıkalım de istiyorum.
Örnekler çok çoğaltılabilir ama bu kayıtı da mahvetmek istemiyorum:)

Erkekler için gerek yok. Onların söylediklerinin arkasında birşey aramaya gerek yok.

Hiç yorum yok: