23 Haziran 2012 Cumartesi

Moskova'da Bir Fotoğrafçı


1. Museum Of Modern Arts. Harika heykeller var. Modern tarzda yapılmış. Hatta bazılarını anlamak çok zor. Ben çok beğendim. Bulması biraz zor oldu ama güzel bir yürüyüşle karşıma çıktı. Gİrişi ücretsiz.

Bu heykelin boyu bilmem belli oluyormu. Bir ağaç boyunda.







2. Snt. Petrovsky Manastırı. Aslında burası aradığım biryer değildi ama gösterişli kubbeleri ile dikkatimi çekince daldım içeri. 3 tane manastır vardı içerde. Bir tanesinin kapısı açıktı. İçerde fotoğraf çekilmiyordu. Birkaç kişi ibadet ediyordu. Bir göz atıp çıktım. Çok görkemli döşenmişti içerisi. Daha sonra göreceğim yerlere göre daha az güzel olduğunu söylemeliyim.







3. Bolşoy Tiyatrosu. 300 yıllık bir bina imiş. Moskova'nın tarihi merkezinin tam ortasında. Bir tane eski binası var, bir de gösterilerin yapıldığı yeni binası var. Önü tam bir meydan ve çok güzel. Yürürken çok yorulduğum için yarım saatimi orda geçirdim. Biraz fotoğraf çektim. Biraz dinlendim. Malesef bir gösterisine gidemedik. Hem çok pahalıydı, hem de zaten 2 ay önceden biletler internetten bitiyormuş. Gösteri günü kapıda karaborsa satılıyormuş ama biz akşamları kendimizi nasıl otele attığımızı bilemedik.



Çok tatlı bir kız. Bolşoy önünde poz veriyor.

Bu kız ben değilim:)

Bu yatan da kocam değil:)

Bir sonraki gösteri.

Kocaman kafam Bolşoy binası kadar.


4. Pokrovsky Katedrali. İçinde fotoğraf çekmek yasak. Şöyle bir baktım çıktım. Ruslar herşeyi abartı yapıyorlar galiba. Yerden göğe kadar işlemeler doluydu. Çok güzel bir katedral. Zaten kızıl meydana gelince burasını görmemek olmaz.

Sağdaki katedral, soldaki tarih müzesi




5. Moscow Museum of History.  Tarih Müzesi. Tam anlamıyla 5 yıldız. Mutlaka görülmesi gereken biryer. Girişi 250 ruble. Türkçe konuş abla derseniz 2 kere 6 12, 5 kere 6 30 bir sıfır at 3, 12 artı 3, yani 15 tl. Nasıl güzel hesaplıyorum ama dimi. BU hesaplamayı kocayla bulduk. Ruble'den 2 sıfır atıyosun 6 ile çarpıyorsun. Neyse işte 15 tl'ye görsel ziyafet. Tam olarak 1.5 saatte gezdim. İçerde güzel sanat eserleri. Çarların, imparatorların eşyaları, takıları. Devlete ait sayısız şey var. Rus tarihi daha ne olsun. Adamların 100 sene önce bile metrosu varmış, düşünün. 3 tane yere bayıldım, bir tanesi bu müzedir.


Önünde bu amcayla fotoğraf çektirebiliyorsun. Ama para istedi hem de 10 dolar, ben de nanik yaptım. Başkası ile çektirirken çektim. Vaktim de yok çocuğa kendi kafamı yapıştıramadım.


METRO: Metro'ya taktık valla. 100 sene önce metroları varmış Rus'ların. Katman katman metro. İşte de bana inanmayan baksın görsün. Her çıktığın yerde başka bir dekorasyon var. En alttaki fotoğrafda metro planını gördünüz mü. Elinde görülecek yerlerin ve metro duraklarının olduğu bir harita olduğunda heryeri gezebiliyorsun. İlk gün tek başıma acaip gezdim. İstanbul'a böyle metro yapılsa trafik derdi kalmaz. Ve inanılmaz kalabalık ama hiç bekleme yok. Saydık bir trenin ayrılması ile öbürünün gelmesi arası 30 sn. 30 sn'de bir metro var ama yine de kalabalık. Siz düşünün artık.


Dikliğin farkındamısınız? 50 metreden fazla aşağı iniyorsunuz.



Bu da efsanevi Moskova metrosu.


Daha yazılcak çok şey var. İlk gün gezdiklerimi koyabildim ama ben Moskova'yı çok sevdim. Görülecek inanılmaz çok şey var. Bir anne çocukları ile nasıl gezebilir, gözlemlerim bitince yazacağım.


Hiç yorum yok: