6 Ağustos 2009 Perşembe

Yarın İçin Şimdi !!!

Yaşadığımız dünyayı çocuklarımıza bırakabilicek miyiz? Ntv'de yayımlanan ve herkesin gözüne sokmak için çok şükür sürekli yayınladıkları "Home" (Yuva) (http://www.ntvmsnbc.com/id/24970290/) belgeselini izledikten sonra daha bir umutsuzluga kapıldım. Etrafımdaki
insanlarda hayat tarzlarında hiçbir değişiklik yapmadıklarını görüyorum. Oysa ki o kadar geç kalınmış ki herkesin hayatını değiştirmesi gerekiyor.
Bunun ne zaman farkına varılacak bilmiyorum. Ama ilk aşama olarak bu belgeseli bir seyredin. Sonra da bu konuda biraz araştırma yapın.
Ne kadar vahim durumda olunduğunu goreceksiniz. Hala 1 insan bile bircok seyi degistirebilir durumda. Amacım umutsuzluk asılamak degil, aksine karamsar
bir insan degilim. Ama kızımın yasayacagı gelecek icin gercekten endiseleniyorum. Zaten gıdalarımız hormonlu, ilaçlı, heryerde kimyasal malzemeler kullanıyoruz.
Evimizi temizlerken, yüzümüze krem sürerken, çocugumuz oyuncakları ile oynarken, unlar beyazlatılmış, tuvalet kagıtları beyazlatılmak icin birçok kimyasal malzeme kullanılıyor.
Anlıyacağınız zehirleniyoruz. Bir de küresel ısınma, su kaynakları azalıyor. Yiyecek azalıyor. Biz de elimizden geldigince bu gidisata bir dur diyelim..

Ben mi ne yapıyorum? Ela dogdugundan beri hayatımda cok sey degistirdim. Kendi degistirdiklerimi, yapmayı dusunduklerimi ve yapılabilecekleri de paylasmak istedim.
Belki birkac kisi daha benim gibi endiselenir. İlk olarak tüm gıdalarımızı hormonsuz, ilaçsız ve organik almaya basladım. Bunu yapabilmek icin daha az bile yiyebilirim.
Kızımın beslenmesi cok onemli. Biz ne kadar bu tarıma yönelirsek ilaçsız, organik gıdalar artar, fiyatlar ucuzlar ve topragımız, suyumuz kirlenmez.

Kendime bir pazar filesi, ve bez bir canta edindim.. Bez cantalar icin gojeko'ya bakabilirsiniz. veya Beztorbam 'a. Ayrıca Migroslarda bez torbalar, Kipalarda pazar fileleri satılıyor. Bir kere alıp hep onu kullanıyorsunuz. Ben artık naylon poşet kullanmıyorum. Eşim İrlanda'da alışveriş yaptıgında naylon poset icin de ayrıca para verdigini soyleyince cok sasırmıstık. Simdi bu uygulamanın ne anlama geldigini anlıyorum..
Topragını, suyunu kirleteceksin diye senden para alıyorlar. Ayrıca kullanmamak icin de bir yontem oluyor.
Bir kişi bile cok sey degistirebilirmis bu konuda. Naylon posetleri denizde kaplumbagalar veya baska deniz hayvanları yemeye calısıp ölüyormuş.
Rakam atmayım ama cok oluyormus. Naylon poset çöplüğü dunyamıza cok zarar veriyor. Siz de bir pazar filesi alın, bez alısveris cantaları edinin ve bu cılgınlıgın bir tarafından da siz tutun.
Bazı faydalı linkler pazarfilesi.blogspot.com, minikyesiladimlar.blogspot.com.

Türkiye’de 5 kişiden biri naylon poşet yerine alışverişlerinde bez torba kullansa, bir nesil boyunca ülkemiz 31 milyar 46 milyon 400 bin naylon poşetten kurtulacak. Çünkü, bez torba kullanmak, bir kişi için haftada 6, ayda 24, yılda 288, yaşam boyunca ise 22 bin 176 plastik poşeti kullanmamızı engelliyor.

İnanılmaz bir pil tüketimi var. Pilleri de geri donusum halkasına koyabiliyorsunuz. Hemen hemen her okulda bir pil geri donusum kutusu bulunuyor. Size yakın da bir okul vardır.
Bu recycle kutularının önünden eminim geciyorsunuz ve farketmiyorsunuz.. Lütfen pilleri atmayın..

Diğer takip edilebilecek siteler.
1. http://www.carbonfootprint.com/ - KArbon ayakizinizi ölçün ve nasıl bir tüketiciyiz görün. Ben son zamanlarda birseyler yapmama ragmen hala acaip karbon tuketiyorum. Bunun icin yılda kac agac dikmeniz gerektigini de gorebilirsiniz.
2. http://www.agaclar.net/ - Güzel bir site
3. http://www.ntvmsnbc.com/id/24928020/ - mutlaka takip ediyorum. Tv programını da takip ediyorum.. Ntv bu konuda cok bilincli ve bilinclendiriyor. Diger Tv kanallarında tık yok. Hala magazin, dedikodu uf acmayım agzımı.
4. http://www.iztv.com.tr/ - Hos bir kanal
5. Türkiye Cevre korume ve yesillendirme kurumu -ki bu sayfada bir cok site var. Gercekten bilinclenmek istiyorsanız. Cok kaynak var.
6. Yeşil Bilgi Platformu -
Araştırdıkca daha da motive oluyor insan. Çünkü ben çocuklarımıza en azından bugünkü gibi bir dünya bırakmak çok istiyorum.
Aslında yıllardır söylenen gelecek nesil biziz. Önümüzdeki 30 yıl içinde kirlilik, susuzluk, kıtlık, anormal mevsim değişiklikleri ve daha birçok felaketle dünya bizden öcünü alacak. Gelecek nesil biziz çünkü eğer şimdi birşeyler yapmazsak bizden sonrası bizim gördüklerimizi göremeyecek.
Bugün doğan pırıl pırıl cocuklarımızın saglıklı kalabilmesini istiyorsak birseyler yapmamız sart.

Lütfen lütfen hiçbirşey yapamıyorsanız bu belgeseli izleyin. Youtube'da var. Pazarfilesi.blogspot.com'da sitesine koymus. Siz de ne vahim durumda oldugumuzu goreceksiniz.

Bazı baska yapılabilecekler
- Bankanıza "bana mektup göndermeyin", e-posta ile ekstre gönderin diyebilirsiniz.
- Naylon poset yerine bez torba veya pazar filesi'ne dönüş yapabilirsiniz.
- Pillerinizi mutlaka geri dönüşüm kutularına götürmek için biriktirin veya pil sarj aleti alıp sarjlı piller kullanın.
- Eger cok yuksekte oturmuyorsanız, asansör yerine yürüyün. Kullanmadıgınız her elektrikli aleti kapatın.
- Daha az kırmızı et yemeye calısın, sizin yaptıgınız degisikliklerin ne kadar farkettigini gormek istiyorsanız. http://awesome.good.is/transparency/web/trans0309walkthisway.html bu linke tıklayın. Şok edici
- Evlerinizde kademeli sifon kullanın.
- Tüm lambalarınızı düşük enerjili lambalar ile degistirin.
- Kullanılmıs esya almaya calısın, sizin eskilerinizi ihtiyacı olanlara verin.
- Organik veya hormonsuz, dogal sebze meyve yemeye calısın.
- Olabildigince kagıt kullanımını azaltıp dijitallesebilirsiniz. Kitap yerine e-book.
- Mumkun oldugunca ucak kullanma.
- Soguk suyla yıkanamıyorsanız da bir kovaya su doldurun onunla yıkanın. Suyu lütfen lütfen acık bırakmayın.
- Strec film yerine kapları kullanmaya calısın.
- Pet sise yerine matara tasımaya calısabilirsiniz.
- Sıcak biryerde yasıyorsanız mutlaka güneş enerjisinden yararlanın. Suyunuzu ısıtmak icin en azından.
- Bireysel caba biryere kadar, organize olmak veya bir organizasyonun bir parcası olmaya calısabiliriz.

Daha sonra bu konuyla ilgili yine yazıcagımı hissediyorum:)

Karamsar Olmak İçin Çok Geç..

3 yorum:

füsfüs dedi ki...

ben de geçen gün bez çantama kavuştum, resmini de çektim bloguma koyacağım
yazı için de teşekkürler, inşallah çok kişiye ulaşır

ZeyNes dedi ki...

Aslında ufacık seylere dikkat etmemiz bile toplamda büyük rakamları değiştiriyor.Öglen tatilinde bütün çalışanların bilgisayarları kapatıp çıkmalarının bile toplamda ne büyük bir tasarruf oluşturduğuyla ilgili bir bilgi okumuştum.Teşekkürler verdiğin birçok bilgi için!

beztorbakullananlar dedi ki...

http://www.beztorbakullananlar.com