20 Nisan 2020 Pazartesi

Çocuklarıma Mesaj

Çocuklarıma Mesaj

Sevgili kızlarım size mesajım şu. Lütfen herşeyi sorgulayın. Bunu yaparken lütfen bütünlüğü düşünün. Kendinizi Türkiye, Almanya, Amerika falan filan herhangi bir yerin vatandaşı olarak görmeyin. Kendinizi dünyanın bir vatandaşı olarak görün. Benim inançlarımı da sorgulayın. Babanızınkini de sorgulayın. Kendi doğrunuzu bulun. Başka kültürlerden insanlarla tanışın. Başka kültürleri tanıyın. Bu birinciydi. 
İkincisi. Kişisel Gelişme arayın.  Kişisel başarınız, kariyerinizle ilgili değil, paranızla ilgii değil, sürdüğünüz arabayla ilgili değil. Başarınız her gün daha iyi bir insan olmak için gelişiminizdedir. Her gün yeni birşey öğreniyormusunuzdadır. Umarım siz de benim gibi kişisel gelişmeye bayılırsınız. Ne yaparsanız yapın, her yönde geliştiğinize emin olun. Ve eğitim sistemimizin size öğreteceği iki şeyde değil sadece. Kariyer ve Para. Hayat, ruhsallıktır, limitlerdir, keşiflerdir, farkındalıktır, sağlıktır, sağlıklı bir özsaygıdır, özgüvendir, dünyada iyi şeyler yapmaktır. Siz kendinizden sorumlusunuz. Başkalarının ne yaptığı önemli değil. Kendi duygusal ihtiyaçlarınızdan siz sorumlusunuz. Kişisel gelişime çalışın. Önce siz gelişin, o zaman herşey sizinle birlikte gelişecektir. 
Ve üçüncüsü de siz kişisel gelişiminize çalışırken, kariyerinizi bulmak için obsesif olmayın. Mühendis mi olmak istiyorum? Yazar mı olacağım? Bunların hepsi benim jenerasyonumun aptalca etiketleridir. 
Kendinize şunu sorun, dünyayı daha iyi hale getirmek için ne yapıyorum? Dünyaya nasıl karşılık veriyorum? Havayı temizlemeye karar verebilirsiniz veya eğitimi yeniden yapılandırmaya karar verebilirsiniz. Sonra bunu nasıl yapıcağınızı düşünün. O zaman kendi kariyerinizi oluşturursunuz zaten. Kendi ürününüzü yaparsınız. Bir gün burdan gittiğinizde, dünyaya bireyler katmış olursunuz. Sadece kendinizi daha zengin yapmış olarak veya daha başarılı olarak değil. Bunlar benim sizde görmek istediğim fikirler. Sizinle şimdiden gurur duyuyorum.
Anneniz Esra

Hiç yorum yok: