16 Eylül 2009 Çarşamba

Yeşil Gordion ve Eko Anne

Evimin dibindeki AVM sonunda açılıyor. Bunu bekliyordum aylardır sonunda 17 Eylül'de açılış yapıcakmış. Ana kiracıları Carrefour, Zara, Electroworld, Marks & Spencer'ın yanında çok sevdiğim Num Num ve Sushico'da Gordion'da olacakmış.

Asıl bunların yanında Gordion Ankara'nın ilk yeşil AVM'si olacak ve BREEAM (Bina Araştırması sertifikası & Kuruluş & Çevresel Değerleme Metodu) na sahip olacak. Breeam dünyadaki en yaygın ve en uzun süredir kullanılmakta olan uluslararası yeşil bina standardı. Yeşil olunca noluyo. Gordion kendi enerjisini kısmen kendisi üretecekmiş. AVM merkezlerinin nasıl bir enerji tüketicisi olduğunu düşünürsek bu çok süper bir davranış. REDEVCO'yu tebrik etmek lazım. Ben evimin yakınlığı nedeniyle yürüyerek gidebileceğimden daha az enerji harcıycam..

Bundan sonra böyle ciddi yazılarımı yazacağım bir web sayfası açıyorum.. Eko Anne. Yok BPA, yok geri dönüşüm, hangi ürünler zararlı hangileri değil bu sayfadan takip edebilirsiniz. Son hazırlıklarını yapıyorum tatil dönüşü açarım herhalde.. Cıvık ve Kuzumlu yazılarımı yine burdan yazacağım..

3 yorum:

Limonlu Turta dedi ki...

Esracığım,
Ben de buralara taşındığımızdan beri dörtgözle bekliyordum Gordion'u ama çevreci olduğunu bilmiyordum. Çok memnun oldum. Bu arada biz birbirimize acayip yakın oturuyoruz galiba:) Eko Anne'de hayırlı olsun. Çevre meselelerine özel bir blog biz anneler için gerekliydi. Eline aklına sağlık.
Sevgiler,
ç.

durununannesi dedi ki...

Esra'cım,Gordion bizim de burnumuzun dibi.Artık soğuk kış günlerinde çok bunaldığımızda çocukları kapar bir kaçarız ne dersin:)

Eko Anne dedi ki...

Haydaa demek burun buruna oturuyormusuz. o zaman ne duruyoruz bayramdan sonra arada gordionda bulusalım.. evdeyiz bi de:)